VeganPoncsi

VeganPoncsi

Kinyílt a világ

2017. december 02. - VeganPoncsi

Elképesztő jól érzem magam a bőrömben, bár a pattanások még láthatóak arcomon, de sokkal „tisztábbnak” érzem magam. Észre se vettem, hogy a tojás és a tejtermékek által, milyen zsíros ételeket fogyasztottam. A Yazio nevű alkalmazásban összesítem az étkezéseimet már hónapok óta. Ebbe nem kell belelátni testképzavart, egyszerűen szerintem jó, ha látja az ember, hogy mit eszik és milyen tápanyagokat juttat a szervezetébe. Higgyétek el, nagyon sokáig ódzkodtam attól, hogy írjam az étkezéseimet mert pontosan attól féltem, hogy kiderül, hogy mennyit eszem és akkor majd nem bírok tükörbe nézni és kvázi testképzavaros leszek. Egyáltalán nem így volt, sőt, összességében kevés kalóriát vittem be a szervezetembe. Viszont most, hogy vegán lettem, látom, mennyi felesleges zsírt fogyasztottam. Habár nem ettem a húst, a tejtermékek és a tojás igencsak megdobta a zsírszintet. Most teljesen normális értékeket hozok és tele vagyok energiával. Tegnap végre rászántam magam és súlyzós edzésre mentem. Féltem, hogy a növényi táplálkozás mellett majd nehezebben megy az emelgetés, de egyáltalán nem így volt. Ahhoz képest, hogy hónapok óta nem volt súlyzós edzésem, egész jól bírtam. Úgyhogy meg is jött a kedvem, hogy újra vegyek egy kondibérletet, már ezért megérte, nem igaz? :)

 

Meséltem már nektek, hogy régóta gyötört, hogy valami bajom van, de nem tudtam, hogy micsoda. Sokféle diétát próbáltam és már valahogy hozzászoktam, hogy gluténmentes kajákat egyek. Most, hogy tudom, szerencsére gluténérzékeny nem vagyok, olyan boldoggá tesz a tudat, hogy például, ha a Móricz fele járok és megjön a kedvem, akár lángost is ehetek. Ugyanis megtudtam, hogy a Fehérvári úti piac emeletén a lángos vegán. Hát nem csúcs szuper? Vagy például ha nagyon rossz szeretnék lenni, akkor nyomathatok egy kis Oreót? Annyi mindenről derül ki, hogy vegán és egyáltalán nem szomorkodok, hogy így alakult az életem.

 

Én olyan fajta embernek tartom magam, aki, hogyha valamit csinál, akkor azt 100%-ig csinálja. Sajnos sosem voltam egy túl környezettudatos ember. Dohányoztam (már másfél éve leszoktam :)), nem gyűjtöttem szelektíven a szemetet, nem figyeltem, arra, hogy milyen környezetszennyező termékeket használok...stb. A veganizmus rengeteg mindenre felnyitotta a szememet. Ha nem figyelnék jobban a környezetre, nem lennék igazi vegán, csak vegán diétán élnék. Nem kívánok életem végéig diétázni. Szeretnék áttérni az étkezésen kívüli vegán életformához is. Ez alatt azt értem, hogyha például vehetek vegán sampont is, akkor inkább vegánt veszek. Egy olyan sampont, ami teljesen növényi és nem tartalmaz semmilyen mesterséges cuccot. Vagy vegyük például a tisztítószereket. Mindannyian tudjuk, hogy mennyi méreganyagot tesznek ezekbe a termékekbe. Ha van rá természetes megoldás, ami nem szennyezi a környezetünket, akkor én szeretném inkább azt használni. Úgyhogy úgy döntöttem, szép lassan, ahogy kifogynak a dolgaim, teljesen áttérek a vegán termékekre. Tisztában vagyok vele, hogy ez a bejegyzésem nagyon megosztó lesz, de vállalom a következményeket. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://veganponcsi.blog.hu/api/trackback/id/tr5613410897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása