VeganPoncsi

VeganPoncsi

Mennyi vegán!

2017. december 07. - VeganPoncsi

Tudtátok, hogy Berlinben több, mint 40 vegán étterem működik? Letöltöttem a Happy Cow nevű appot, ami összegyűjti a vegán éttermeket. Bárhová utazol, csak bekapcsolod az appot és máris mutatja az opciókat, hogy hol tudsz vegánul enni. Nagyon örültem, amikor megtudtam, hogy van ilyen. Mert őszintén szólva fogalmam sem volt, mi lesz velem, ha majd elutazom valahova. Megnyugtat a tény, hogy nem kell kajákra cserélnem a ruhákat a bőröndben. :D Már nem bízom azokban az éttermekben, ahol nincs feltüntetve a vegán jelzés az egyes ételeknél. A szervezetem azonnal üzen, ha átvertek és valami tartalmaz tejet vagy tojást. A múltkor például beültünk a családdal egy gluténmentes étterembe (Anyósom gluténérzékeny) és rendeltem padlizsánkrémet házi pirítóssal, salátával. Elmondtam a pincérnek a problémáimat, ő állította, hogy egyik sem tartalmaz tejet vagy tojást. Meg se fordult a fejében, hogy majonézes padlizsánkrémet szolgál majd fel nekem. Én abszolút egy házi, majonézmentes verziót képzeltem el. Hát persze pár falat után már éreztem, hogy ez bizony nem vegán, azonnal felpuffadtam. Valamelyik nap pedig beszaladtam a Keletinél levő Starbucksba. A szokásos közepes kókusztejes lattémat kértem, de valami egészen mást kaptam helyette. Már az illata is gyanús volt, nagyon édes volt és nem éreztem benne a kókuszt. Aztán amikor megkóstoltam, már biztos voltam benne, hogy ez valamilyen szirupos kávé volt, mégpedig igazi tejből. Annyira rosszul esett, majdnem sírva fakadtam a buszon (tudom, túl érzékeny vagyok), de annyira vágytam arra a kávéra. Más esetben valószínűleg visszamentem volna számon kérni őket, de sajnos munkába siettem. Hát így jártam, tudom, ezek mindennapos esetek, de engem a figyelmetlenség roppant mód tud zavarni. Főleg, mert úgy érzem, nem vesznek komolyan. Tudom, nem kéne ezeket az ártatlan hibákat így kiforgatni, de mégis mindig úgy felbosszantanak. Még csak nem is egy 300 Ft-os kiadásról van szó, ami a kukában landolt. Tényleg úgy gondolják, hogy mindegy neki milyen tejjel, a laktózmentes is jó lesz... Sajnos az én esetemben nem jó. És akkor a vegánság etikai kérdéseit már ne is kezdjem feszegetni. Valószínűleg fogalmuk sincs róla. Ami önmagában nem is baj, mindegy is jelen esetben, csak szolgáljon ki azzal, amit én kértem és amiért én fizettem.

 

Mindegy, Magyarországnak és a magyar mentalitásnak még van hova fejlődnie ebben is. Amúgy azt írják az okosok a neten, hogy a világ vezető vegán országa Németország. Nem elég az, hogy rengeteg éttermük van, a legtöbb vegán terméket is ők gyártják. Egyáltalán nem gondoltam volna, biztos voltam benne, hogy Amerika vagy esetleg Anglia. Londonban például 108 vegán étterem található. Hát nem nagyszerű? Felesleges kétségbeesni, ha az ember vegánként szeretne egy kicsit kiszakadni a mindennapokból és elutazni egy pár napra. Rengeteg az opció és egy kattintással elérhetjük őket. Irány London vagy inkább Berlin? :) Mindegy, csak el innen... :D Jól van na, nem akarok negatív lenni, eddig főleg a pozitív élményeimről meséltem, de néha kell egy kis puffogás. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://veganponcsi.blog.hu/api/trackback/id/tr2813452977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása