VeganPoncsi

VeganPoncsi

1. nap

2017. november 15. - VeganPoncsi

Körülbelül egy éve kacérkodom a vegánság gondolatával. Azóta csak lelkes kívülállóként tekintettem az egészre. Sosem voltam nagy húsevő. Egyszerűen nem szerettem az ízét a húsnak. Persze hazudnék, ha azt mondanám, hogy sosem szerettem a hurkát vagy a Rákóczi szalámit. De egy idő után már eszembe se jutott, hogy ilyesmit egyek. Szóval kacsintgattam a vegánság irányába és nagyon ízlettek az ételeik. Sokszor voltam például a Great Bistro-ban, a Vegan Love-ban, a Vegacityben. Ismeritek őket? Nem? Akkor ezekre a helyekre érdemes ellátogatni mert tényleg hihetetlen milyen finomakat főznek hús, tojás és tejmentesen. Na de az, hogy én soha többet ne egyek SAJTOT???!!! Tojás nélkül süssek??!! No way! Egyszerűen elképzelhetetlennek tartottam, így meg is maradtam a lelkes rajongónak, aki néha napján vegánul étkezik.

Valami bajom volt. Nem tudtam, hogy mi. Éreztem, hogy valamit a szervezetem nem akar befogadni. Azt vettem észre, hogy a bőröm nagyon pattanásos és majdnem mindennap puffadás gyötört. Pedig én mindent megtettem, hogy egészségesen étkezzek. Bár ugye ilyenkor jön a kérdés: mit jelent neked az egészséges? Én meg jövök azzal, hogy húsmentes étkezés, jó szénhidrátok meg a zsírcsökkentett kaják...sok gyümölcs, zöldség... quinoa, zabkása, chia mag... Sarkítok mert sokáig sorolhatnám. A tünetek nem múltak. Kezdtem félni, hogy valami nőgyógyászati bajom van és azzal nem szabad játszani, el kell menni kivizsgálásra. Elmentem, szerencsére semmi sem találtak. Akkor irány a gasztroenterológus. Mivel az állam nem támogatja az ételintolerancia vizsgálatokat (WTF?) a Róbert Kórházba jelentkeztem vizsgálatra. Örülök, hogy így alakult mert nagyon kedves, segítőkész szakemberek által lettem kivizsgálva és az eredményem is hamar megérkezett. 

Az ítélet a következő: tej: ERŐS POZITÍV; tojás: ERŐS POZITÍV; kesudió: POZITÍV; mandula: POZITÍV. Fájdalmas. És az a durva, hogy nem is a tojás és tej fájnak a legjobban, hanem a két kedvenc csemegém...Kesudió és mandula...;( Tényleg ezeket jobban sajnálom. De elfogadom. Mint ahogy azt is elfogadom, hogy vegánként "kell" étkeznem ezentúl. Szeretem a vegán kajákat és azon leszek, hogy minél több ember megszeresse. De ha nem is szereti meg, legalább ismerje meg és fogadja el. Fogadja el, hogy lehet így, vegánként is egészségesen étkezni. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://veganponcsi.blog.hu/api/trackback/id/tr4413279451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása